۱۳۸۷/۰۲/۲۰

نمایشگاه کتاب 87

امسال هم توفیق بود رفتم نمایشگاه کتاب. حضور انسان در بین انبوه کتاب ها و آگاهی از تازه های نشر واقعا روح انسان رو تازه می کنه. خصوصا اینکه می تونی تک تک اونها رو لمس کنی و ورق بزنی.
راستی در حین بازدید چشم به غرفه کتاب ایران هم افتاد (همون سایت www.ketab.ir). خیلی دلسوزانه و به عنوان یه آدم فنی گفتم شما رو بخدا برای قسمت تازه های نشر در سایتتون یک RSS بذارید. حالا نمی گیم تمام کتابهای چاپ شده با مشخصات کامل (مانند طرح جلد و مشخصات ناشر و نویسنده و قیمت و چکیده کتاب و عناوین و ...) اطلاع رسانی بشه - که البته این حق ماست - اما لااقل یک RSS ساده که می تونید بذارید. من مطمئنم این حرکت حداقل 5% افزایش مطالعه رو در کشور خواهد داشت (شما نظرتون چیه؟).
اون بابایی هم که براش توضیح می دادم که اصلا نمی دونست RSS چیه. اما خدا پدرشو بیامرزه که لااقل با علاقه گوش می کرد و سوال می پرسید.
به هر حال بهش گفتم اگر شما این مطلب رو منتقل کنی واقعا خدمت بزرگی به کتاب و کتابخونهای ایران کردید. امیدوارم ترتیب اثر بدن.

امسال واقعا نمایشگاه شلوغ بود. اما توی همین شلوغی چندتا کتاب جالب و جدید هم دیدم و خریدم.
  1. الهیات الهی و الهیات بشری ، محمد رضا حکیمی: من نمیدونم استاد حکیمی تا کی می خواد کلی گویی کنه. اگر از الهیات بشری نقد می کنند باید الهیات الهی رو هم به خوبی تبیین کنند. فقط گفتن ابنکه راه قران و برهان و عرفان از هم جداست که کفایت نمی کند. کتاب معاد جسمانی ایشان یک حرکت محققانه جالبی را نوید می داد اما تکرار نشد. استاد ایشان شیخ مجتبی قزوینی یک دوره معارف الهی از مبدا تا معاد را به جامعه عرضه کرد. روحش شاد. لازم است تا استاد هم با نگارشی جدید و محققانه به تیین معارف الهی و نقد الهیات بشری بپردازند.
  2. آموزش و تمرینات شنای صحیح، مجید واحدی زاده: گفتم شنا رو که بلدیم اما اصولی تر یاد بگیرم.
  3. سنجه انصاف، ری شهری: در مورد قضایای آقای منتظریست. باید بخونم ببینم چی نوشتند. بد نیست آقای ری شهری در مورد بعضی رفتارهای ناشایستی که با برخی مراجع در زمان وزارت اطلاعات ایشان صورت گرفت هم بنویسند.
  4. نهج الدعا، ری شهری: در مورد جایگاه دعا و اجابت دعا و اسم اعظم در روایات و دعوات اثمه (ع) و ... بحث روایی جامع و کاملی شده.
  5. تعزیرات، جمعی از نویسندگان: بحث از جایگاه فقهی تعزیرات است.
  6. احکام ثابت و متغیر1و2 ، حسنعلی علی اکبریان: یک بحث فقهی.
  7. شورا در فتوا، حمید شهریاری: بررسی ادبه اعلمیت در فتوا و بحث تساوی مراجع و در نهایت پیشنهاد تشکیل شورا برای فتوا
  8. حیات جاودانه، سید جعفر موسوی اصفهانی: کتابی کامل در زندگانی مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی توسط نوه ایشان.
  9. زن و سه پرسش اساسی، دکتر سعید داودی: علت اینکه از این کتاب خوشم آمد این بود که تا اونجا که دیدم ایشان روایات مربوط به زنان رو بی جهت توجیه نکرده. مثلا اگر در روایات تعبیر 'ناقصات العقول' بکار رفته ایشان هم گفته بله واقعا همنجور منتها منظور عقل مدیریتی و اجتماعیست. البته جدای از این چون خودم یک تحقیقی در این دسته از روایات انجام داده بودم، خریدم تا ببینم نظر نوبسنده چیست.

۱۳۸۷/۰۲/۱۹

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه - عتبات آنلاین

سلام ودرود خدا بر نبی مکرم و اهل بیت پاکش.
شما هم ببینید و سلام دهید:
http://www.itatabat.com/modules.php?name=atabat

التماس دعا

یا ایها الذین آمنوا کونوا انصار الله - 14 صف

به نام خدا و با یاد ولیش، یگانه مهدی دوران
این وبلاگ به دنبال آنست تا با تبیین معارف دینی و توجه به زوایای مختلف موجود در این حوزه معرفتی گامی در جهت عمل به این کریمه مبارکه، که وظیفه هر انسان دردمند و متعهدیست، بردارد.
نظرات شما عزیزان در پربارتر شدن این حرکت بسیار موثر خواهد بود.